Pages

.

Εξελιγμένα βιοκαύσιμα, λύση η άλλο ένα μελλοντικό πρόβλημα.

Τα εξελιγμένα βιοκαύσιμα θα εκπέμπουν, κατά μέσον όρο, περισσότερο διοξείδιο του άνθρακα από ό,τι η βενζίνη τις επόμενες δεκαετίες, σύμφωνα με μελέτη που δημοσιεύθηκε στο τελευταίο τεύχος της επιθεώρησης "Σάιενς" (Science). Ταυτόχρονα, άλλη μελέτη που δημοσιεύθηκε στην ίδια επιθεώρηση, υποστηρίζει ότι τα Ηνωμένα Εθνη υπερέβαλαν την εξοικονόμηση εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα από τα βιοκαύσιμα και τη βιομάζα, αγνοώντας την αποδάσωση και άλλες αλλαγές στη χρήση γης. Σύμφωνα με την πρώτη μελέτη, την οποία υπογράφει ο Τζέρι Μελίλο του αμερικανικού Ινστιτούτου Θαλασσίων Βιολογικών Ερευνών (Marine Biological Institute), τα καλούμενα "κυτταρινικά" βιοκαύσιμα, δηλαδή τα καύσιμα από ξύλο και γρασίδι - για την εξέλιξη των οποίων κυβερνήσεις ανά τον κόσμο διαθέτουν δισεκατομμύρια δολάρια - θα οδηγήσουν πρακτικά σε υψηλότερες ανά μονάδα ενέργειας εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα σε σύγκριση με τη βενζίνη, κατά μέσον όρο, στο χρονικό διάστημα 2000-2030. Αυτό οφείλεται στο ότι από τις εκτάσεις που θα φιλοξενήσουν τις ταχύτατα αναπτυσσόμενες λεύκες και τροπικό χόρτο θα εκτοπιστούν οι καλλιέργειες τροφίμων, δίνοντας ώθηση στην αποψίλωση με στόχο την επέκταση των καλλιεργήσιμων εκτάσεων. Παράλληλα, οι καλλιέργειες για βιοκαύσιμα απαιτούν αζωτούχα λιπάσματα, πηγή δύο αερίων του θερμοκηπίου, του διοξειδίου του άνθρακα και του πολύ ισχυρότερου οξειδίου του αζώτου. "Εκτιμάμε ότι υπάρχει χώρος στον πλανήτη τόσο για τις καλλιέργειες σιτηρών όσο και τα βιοκαύσιμα αλλά θα υπάρξουν συνέπειες από αυτή τη χρήση" και αυτές θα είναι η απώλεια δάσους, είπε ο κ. Μελίλο. Από την πλευρά του, ο εκ των συγγραφέων της δεύτερης μελέτης κ. Στιβ Χάμπουργκ, επικεφαλής επιστήμονας στο Ταμείο Περιβαλλοντικής Άμυνας (Environmental Defense Fund), "θα υπάρξει αυξανόμενη πίεση για μετατροπή της βιομάζας στον πλανήτη σε πηγή ενέργειας". "Σε αυτή την περίπτωση υπάρχει ανταγωνισμός με τη γεωργία, την προστασία των υδάτινων πόρων, τη βιοποικιλότητα κι αυτό δεν ωφελεί την ατμόσφαιρα", είπε ο κ. Χάμπουργκ.

No comments:

Post a Comment